Optymalizacja pod Google

By zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce, czyli przesunąć ją na czołowe miejsce w wynikach wyszukiwania, trzeba wykonać wiele czynności. Pozycjonowanie to kompleksowy i do tego długotrwały proces. Pierwsze efekty pojawiają się po 8-12 tygodniach. W przypadku bardzo konkurencyjnych fraz okres ten może się wydłużyć do nawet pół roku. Konieczna jest przemyślana strategia i systematyczna praca. Nie można działać z przypadku, chaotycznie. Jeśli oczekuje się pewnych rezultatów, trzeba zwrócić się do fachowców. Oni wiedzą, na czym polega prowadzenie i optymalizacja kampanii SEO SEM. Najpierw trzeba dobrać słowa kluczowe. Nie zawsze muszą to być popularne frazy. Niekiedy lepiej zdecydować się na tzw. długi ogon albo pozycjonowanie lokalne. Później trzeba zoptymalizować serwis, czyli dostosować go do wymagań wyszukiwarki i użytkowników. To wiąże się z pracami w obrębie witryny, czyli m.in. udoskonaleniem kodu i struktury witryny. Dopiero w ostatniej kolejności pozyskuje się odnośniki z zewnątrz. Działanie to należy prowadzić z wyczuciem, nie można przesadzać z liczbą linków. Trzeba cierpliwie budować zaplecze. Tak właśnie wygląda prowadzenie i optymalizacja kampanii SEO SEM.