Optymalizacja Serwisu Pod Pozycjonowanie

Wyszukiwarka ma dwie sekcje, w których pokazuje odsyłacze do stron. W jednej wyświetla wyniki organiczne (bezpłatne), w drugiej – płatne (reklamodawca zapłaci, gdy ktoś w nie kliknie). Sprawia to, że w wyszukiwarce można zaistnieć albo poprzez pozycjonowanie, albo poprzez linki sponsorowane. Co wybrać? W zależności od potrzeb, okoliczności, przyjętych kryteriów i stawianych celów lepszym wyjściem będzie pozycjonowanie albo działania w Google AdWords. To pierwsze przynosi długotrwałe efekty, lecz dochodzi się do nich dłużej. W przypadku akcji jednorazowych i specjalnych, gdy duże zainteresowanie określonymi produktami bądź usługami utrzymuje się tylko w wybranym okresie, można postawić na kampanię SEO SEM w postaci linków sponsorowanych. Niektórzy eksperci twierdzą, że bez szkody dla firmy można pójść obiema drogami jednocześnie. Wówczas kampania SEO SEM wygeneruje efekt synergii. Uzyskane wyniki przewyższą sumę rezultatów dwóch kampanii prowadzonych oddzielnie, niezależnie od siebie.